Excellente klantbediening

Minister van Aruba
29 oktober 2018

Woensdag 30 mei 2018
persbericht en boekpresentatie

Een klantenfluisteraar wil hij echt niet genoemd worden. Hij is het ook niet: Richard
Lopes-Slot is ondernemer, trainer en coach. Zijn expertise is de professionalisering
van het vak van adviseur. Lopes-Slot schreef het boek Passie, emotie en liefde voor de
klant, het handboek voor excellente klantbediening in zeven minuten.

Baarn, 28 april 2018 – Richard Lopes-Slot bundelde zijn kennis over vraagstukken als
klanttevredenheid en het verhogen van verkoopcijfers met zijn passie voor
kwaliteitsverbetering van adviseurs tot een veelomvattend handboek. Hij wijst beginnende én
gevorderde adviseurs stap voor stap de weg naar ‘the next level’ van het vak.

Adviseurs zijn een cruciale schakel in vrijwel ieder aankoopproces. Of er nu bankzaken,
vakanties, verzekeringen of een nieuw soort autowax worden verkocht, zonder passie,
emotie en liefde van de adviseur wordt geen klant echt blij, en wordt hij zeker geen vaste
klant. De adviseur is key. Of… staan de robots al te trappelen om de taak van de adviseur
over te nemen? Om dat te voorkomen kan de adviseur nog net op tijd zijn usp’s gaan
ontwikkelen! Alleen de adviseur die voor een excellente klantbediening gaat, begeleidt zijn
klant naar de beste oplossing door zijn problemen op te lossen en zijn dromen werkelijkheid
te laten worden. Geen robot die dat kan.

Het hoofddoel van dit boek is de adviseur tips en tools te geven voor het voeren van korte,
krachtige, excellente gesprekken met als eindresultaat een 9+ klantbeleving. Lopes Slot
ontwikkelde een Cloud waarin de adviseur zoveel mogelijk ‘regendruppels’ verzamelt. Die
gevulde Cloud leidt in no time tot de perfecte Tornado: een excellente klantbeleving. Dit is de
enige tornado die geen ravage achterlaat, maar die structuur geeft en binnen 7 minuten een
9+ klantbeleving oplevert: een goede ervaring en een positief gevoel voor de klant… en de
adviseur!

Een excellente adviseur die met passie, emotie en liefde zijn vak uitoefent, heeft meer plezier
in zijn werk, heeft leukere klanten, zet meer om en ervaart veel meer voldoening. Met dit
handboek Passie, emotie en liefde voor de klant, het handboek voor excellente
klantbediening in zeven minuten kan iedere adviseur een excellente adviseur worden.

De boekpresentatie vindt plaats op woensdag 30 mei 2018 van 19.00-20.30 uur Alnovum
Almere Centrum (Flevotorium zaal). Aanmelden: info@lopesslot.

Over de auteur: Richard Lopes-Slot MCC studeerde Master Management, Cultuur en Verandering met als specialisatie Coaching. Hij heeft ruim 20 jaar ervaring in sales en het bank- en verzekeringswezen als teamleider, trainer en coach. Hij begon in 2013 als zelfstandig ondernemer en is samen met Ronald Slot-Lopes in 2016 Lopes Slot BV gestart. Richard geeft trainingen, workshops en lezingen. Ronald ontwikkelt, met zijn 25 jaar ervaring als vakdocent, social media kenner en Edublogger voor het onderwijs het lesmateriaal voor Lopes Slot BV, tevens verzorgt hij de website, de communicatie en de back-office.

Passie, emotie en liefde voor de klant, het handboek voor excellente klantbediening in
zeven minuten Auteur Richard Lopes-Slot | Uitgever Lopes-Slot BV | 304 pagina’s ISBN 978-90-828535-0-6 | NUR 800


Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Meer informatie, een interview, een boek of foto opvragen?
Lopes-Slot BV Baarn Nederland | 06 51166132 | info@lopesslot.nl