Lopes Slot gestart op Aruba!

LinkedIn is jouw digitale visitekaartje!
4 november 2021
Lopes Slot a start na Aruba!
13 november 2021

Lopes Slot gestart op Aruba!

Lopes Slot Training & Coaching is sinds november 2021 gestart op Aruba. Na 32 jaar in Nederland is Richard Lopes-Slot weer terug op Aruba. Samen met zijn partner verzorgt hij trainingen en coaching op verschillende inspirerende locaties in Oranjestad. Op hun website: “Wij zorgen ervoor dat jij regie kunt nemen over jouw privé en professionele toekomst.” Dit doen zij onder andere met trainingen en coaching gericht op persoonlijke effectiviteit, Excellente klantbediening, Inspirerend leiderschap, effectief omgaan met LinkedIn en het tonen van positief gedrag.

Training & Coaching

In 2013 zijn Richard en Ronald begonnen met Lopes Slot Training & Coaching in Nederland. Richard is geboren op Aruba en is na zijn studie in Nederland gebleven. Tussendoor heeft hij in de jaren 90, twee jaar gewerkt en gewoond op Aruba. Daarna ging hij weer verder studeren in Nederland. Richard Lopes-Slot MCC heeft ruim 20 jaar ervaring in het Bank- en Verzekeringswezen, als teamleider, trainer en coach. Zijn aanpak is professioneel, snel en vakbekwaam. Als interimmanager geeft hij op een inspirerende wijze leiding en sturing aan teams gericht op Excellente Klantbediening. Ronald Slot-Lopes komt uit Nederland en heeft ruim 28 jaar ervaring als docent in het voortgezet onderwijs. Hij is naast trainer en coach ook leerstofschrijver en ontwikkelt de trainingen en lesmaterialen voor Lopes Slot. Na 3 jaar op Bonaire hebben zij de stap gezet naar Aruba om het bedrijf nieuw leven in te blazen en tegelijkertijd dichter bij de familie te zijn.

DISC

De basis van de trainingen en coaching is DISC, een krachtig en eenvoudig te begrijpen instrument. De DISC-methode geeft je direct inzicht in je eigen gedrag en het gedrag van anderen zoals van je collega’s, vrienden en familie. Het brengt je voorkeursgedrag, talenten en communicatie in kaart en bevordert open communicatie. Conflict met je collega’s of familie is verleden tijd. Naast individuen worden ook bedrijven en instellingen geholpen om de gedragsprofielen van hun teams in kaart te brengen gericht op betere samenwerking, meer productiviteit en het leveren van excellente klantbediening. Deze trainingen kunnen incompany bij de opdrachtgevers of op verschillende inspirerende locaties op Aruba verzorgd worden. Binnenkort worden de trainingen en coaching van Lopes Slot ook online gegeven zodat de BES-eilanden, St. Maarten en Curaçao ook digitaal kunnen deelnemen op afstand.

Familie coaching: Un Famia Felis!

In veel gevallen leven families in harmonie met elkaar, ondersteunen elkaar, begrijpen elkaar en geven elkaar veel liefde. Helaas is dit niet altijd het geval. Kijk om je heen en dan zie je dat er in veel families onnodige problemen ontstaan. Bijvoorbeeld partners die uit elkaar groeien of steeds minder communiceren met de kinderen. Broers en zussen die elkaar door miscommunicatie elkaar niet meer spreken. 

We horen vaak: ‘Vroeger hebben we zoveel gelachen met elkaar en de sfeer was zo goed! Nu gaat het een stuk minder.’ Waar ligt het nu aan? De bron van veel problemen is verkeerde communicatie waardoor familieleden het contact met elkaar verliezen. Zonde van de tijd, want dit kan anders. Trainers en coaches van Lopes Slot helpen families met behulp van de DISC-profielen om elkaar beter te begrijpen. Familieleden leren welk voorkeursgedrag zij zelf hebben en leren om te gaan met het gedragsprofiel van de andere familieleden. Dit bevordert open communicatie tussen de familieleden en het helpt conflicten op te lossen en te verminderen. Met als eindresultaat een gelukkige familie! Un Famia Felis!

Het boek: ‘Passie, Emotie en Liefde voor de klant’ 

In 2018 schreef Richard het boek ‘Passie, Emotie en Liefde voor de klant’. Het hoofddoel van dit boek is de adviseur tips en tools te geven voor het voeren van korte, krachtige, excellente gesprekken met als eindresultaat een excellente klantbeleving. Dit betekent dat de klanten na een contact met de verkoper een 9 of een 10 geven voor de service. Iedereen die met klanten omgaat wordt excellent als hij passie voelt voor het product dat hij verkoopt en de organisatie waar hij werkt. De innerlijke drive die de verkoper bij het uitvoeren van zijn werkzaamheden voelt, waardoor hij het vertrouwen van de klant krijgt, noemt Richard de emotie. Last but not least is daar de liefde, die staat voor het respecteren en waarderen van de klanten, en hen graag willen helpen door ze de beste oplossing of de beste dienst te leveren met aandachtRichard: “Als verandermanager, trainer en coach bundelde ik mijn kennis over vraagstukken als klanttevredenheid en het verhogen van verkoopcijfers (online en face to face), mijn passie voor kwaliteitsverbetering van het vak van verkoper/ adviseur én mijn ervaringen met excellente klantbeleving is uitgegroeid tot een uitgebreid en veelomvattend handboek. In dit boek wijs ik beginnende én gevorderde adviseurs en verkopers stap voor stap de weg naar ‘the next level’ van het vak.” Dit boek is op dit moment onderweg naar Aruba en zal binnenkort via de bekende boekhandels te koop zijn.

Aruba

Lopes Slot Training & Coaching VBA gaat vol energie van start op Aruba om mensen te helpen regie te nemen over hun privé en professionele toekomst. Niet wachten totdat een ander de volgende stap zet, maar neem zelf initiatief en zet zelf de eerste stappen vooruit gericht op je eigen ontwikkeling. Geef meer aandacht aan jezelf en houd van jezelf, dat is belangrijk. 

Met de trainingen en coaching ben jij klaar voor de toekomst.

Kijk eens op onze website www.lopesslot.nl of bel ons via +297 56 98471 of +297 5656703. Een e-mail sturen kan ook: via info@lopesslot.nl. De trainers en coaches staan klaar om iedereen te helpen.

Richard Lopes-Slot MCC is auteur van het boek: Passie, emotie en liefde voor de klant. Het handboek voor excellente klantbediening in zeven minuten. 

Auteur Richard Lopes-Slot 

Uitgever Lopes Slot,

304 paginas, 

ISBN 978-90-828535-0-6