Kies een goede kopregel voor LinkedIn

De enige Tornado die géén ravage achterlaat!
19 november 2021
Schrijf een goed infostuk op LinkedIn
30 november 2021

Kies een goede kopregel voor LinkedIn

In ‘LinkedIn4smartphone tip 2’ vertelde ik je meer over je profielfoto en je achtergrondfoto op LinkedIn. Deze keer meer over het maken van een goede kopregel.

De kopregel is het verhaaltje dat direct onder je naam staat. Dit stukje tekst is jouw visitekaartje, het is het eerste wat iemand over jou leest. In totaal mag je 220 tekens gebruiken voor je kopregel. Op jouw smartphone zijn de eerste 30 tekens zichtbaar (de eerste 80 tekens op je laptop/computer en de eerste 120 tekens op je desktopcomputer). Dit is niet veel ruimte. Het is belangrijk dat je in deze beperkte ruimte de allerbelangrijkste informatie neerzet.

Vroeger deed men dit met een papieren visitekaartje (dit is nog steeds een heel goed idee vind ik), nu kan dit ook met LinkedIn.

Als je nog niets hebt aangepast, zal LinkedIn hier automatisch jouw meest recente functie neerzetten. Je kunt je kopregel op verschillende manieren vormgeven:

  • Omschrijf jezelf in een of twee zinnen
  • Omschrijf wat jij kunt doen voor je klanten
  • Gebruik steekwoorden
  • Gebruik twee zinnen
  • Zet er jouw lijfspreuk neer

Tip: zorg dat er bij voorkeur een paar keywords in staan.

Let er wel op dat je professioneel overkomt. LinkedIn is een zakelijk netwerk en geen Facebook.

Voorbeeld van een kopregel met de omschrijving van jezelf:

Creatief, sportief & sociaal 

Voorbeeld van een kopregel waarin je duidelijk maakt wat jij kunt doen voor je klanten:

Ik geef DISC- en LinkedIn-trainingen via www.lopesslot.nl

Voorbeeld van kopregel met steekwoorden:

Directeur | Owner | Trainer | Coach

Voorbeeld van kopregel met twee zinnen:

Adviseur dagelijks bankzaken

Rabobank Utrecht en omstreken

Voorbeeld van een kopregel met een lijfspreuk:

Behandel de klant zoals de klant zelf behandeld wil worden!

De XYZ-formule. Je vermeldt in één zin Wie – Wat – Waarom.

Voorbeeld van een kopregel met de XYZ-formule:

Ik help jongeren met LinkedIn trainingen aan een professionele basis

Ik help professionals met DISC-training om hun kwaliteiten te benutten

Dit zet je in de kopregel:

  • Wat je doet
  • Wat je aanbiedt / zoekt

Let op bij het schrijven van je kopregel:

  • Wees zo kort en duidelijk mogelijk.
  • Laat zien waar jij goed in bent
  • Prikkel mensen om door te klikken en je profiel te bekijken.

In ‘LinkedIn4smartphone tip 4’ meer aandacht voor het infostuk. Als je verder kijkt in een profiel, dan zie je een groter stuk tekst: dit is het infostuk.