• Let’s motivate and inspire your employees!
  • Training
  • Coaching
  • Interim
  • Book
  • Gallery
  • Contact
  • Courses
    • Modern Nederlands – gevorderd
    • Basis Nederlands
Lopes Slot Training & Coaching
  • Let’s motivate and inspire your employees!
  • Training
  • Coaching
  • Interim
  • Book
  • Gallery
  • Contact
  • Courses
    • Modern Nederlands – gevorderd
    • Basis Nederlands

LinkedIn

  • Home
  • Blog
  • LinkedIn
  • Maak connecties op LinkedIn!

Maak connecties op LinkedIn!

  • Posted by lopesslot
  • Date 14 December 2021

In ‘LinkedIn4smartphone tip 5’ vertelde ik je over het toevoegen van je opleiding en ervaring in LinkedIn. Deze tip gaat over het maken van connecties, een van de belangrijkste functies van LinkedIn.

Als je net bent begonnen met LinkedIn of je hebt al een account maar je hebt er nog niet veel mee gedaan, dan kun je connecties toevoegen. Hierbij ontdek je een groot voordeel van LinkedIn: je connecties houden zelf hun wijzigingen bij en zijn dus altijd actueel!
Je kunt beginnen met familie, collega’s, vrienden, kennissen uit te nodigen om jouw netwerk te vergroten. Een groter netwerk geeft meer kansen om gevonden te worden. Je mag ook een uitnodiging sturen aan een onbekende, maak de uitnodiging dan wel persoonlijk in plaats van het standaard berichtje vanuit LinkedIn.

Afbeelding 1: De zoekbalk
Afbeelding 2: De zoekresultaten:
klik op ‘alle resultaten weergeven’

Op deze manier breid je je netwerk uit. Ga niet in het wilde weg onbekende mensen uitnodigen met standaard berichtjes. Je kunt beter een beperkt netwerk hebben met mensen die bijvoorbeeld hetzelfde beroep of dezelfde interesses hebben dan een groot netwerk dat jou nooit aanbeveelt of steunt.
Heb je eenmaal meer dan 500 connecties op LinkedIn, dan zal er op jouw profiel ‘500+’ verschijnen. Dit wordt gedaan omdat het niet zozeer draait om kwantiteit, maar om de kwaliteit van je connecties.

Zoeken.

Bovenaan je homepage naast je profielfoto zie je de zoekbalk. (afbeelding 1)
Net als in Google zoekt LinkedIn naar de trefwoorden die jij intypt. Het is dus belangrijk dat je de juiste zoekwoorden gebruikt. Ook is het belangrijk dat je zelf de juiste zoekwoorden in je eigen profiel verwerkt, zo kun jij beter gevonden worden door anderen.

De zoekresultaten

In afbeelding 2 zie je dat je allerlei resultaten door elkaar heen te zien krijgt.

Klik op ‘alle resultaten weergeven’ om je zoekresultaten te verfijnen.

Je ziet onder de zoekbalk dat LinkedIn je zoekresultaten onderverdeelt in een aantal categorieën:

  • – Groepen
  • – Bedrijven
  • – Personen
  • – Evenementen
  • – Bijdragen
  • – Vacatures
  • – Opleidingen
  • – Services

Je kunt je zoekresultaten aanpassen, een andere categorie kiezen of het filter aanpassen zodat je ook op tweedegraads of derdegraads connecties zoekt.

Afbeelding 3: verfijn je zoekresultaten.
Afbeelding 4: het symbooltje met de drie stippeltjes

Afbeelding 5: Kies ‘uitnodiging aanpassen’

Bij elk persoon zie je het aantal gedeelde connecties. In het cirkeltje rechts zie je de status van de connectie. Ik heb hier Evelyn en Juan allebei een persoonlijk berichtje gestuurd met daarin een connectieverzoek. Als zij dit accepteren, dan verandert het cirkeltje in een vinkje zoals bij Ineke.

Wil je een connectie maken met iemand? Tik dan op het profiel. Tik NIET eerst op ‘connectie maken’, maar op het symbooltje met de drie stippeltjes. (afbeelding 4)

Bij ‘connectie’ maken wordt er automatisch een bericht gestuurd naar de persoon. Het is niet echt persoonlijk. Veel beter is het om een persoonlijk bericht te maken, dat doe je zo:

Er verschijnt een scherm waarin je kunt kiezen: ‘uitnodiging aanpassen’ (afbeelding 5)

Afbeelding 6: Typ in dit scherm je persoonlijke uitnodiging. Zet hierin waarom jij een connectie wilt maken, waar je elkaar van kent of wat jij aanbiedt.

Ten slotte tik je op ‘uitnodiging verzenden’ (afbeelding 7)

Op deze manier verzend je een persoonlijke uitnodiging, er is een veel grotere kans dat deze persoon ook persoonlijk terug reageert en er een waardevolle connectie ontstaat.

Veel succes!

In ‘LinkedIn4smartphone tip 7’ besteed ik aandacht aan het plaatsen van updates. Wat is een update? Waar moet je op letten? Wat levert een update mij op?

Afbeelding 6: typ je persoonlijke bericht

Afbeelding 7: tik op ‘uitnodiging versturen’
  • Share:
author avatar
lopesslot

Previous post

Presentatie aan tien internationale studenten op Aruba!
14 December 2021

Next post

Booksigning "Passie, Emotie en Liefde voor de klant" bij Plaza Bookshop
26 January 2022

You may also like

Voeg je opleiding en ervaring toe op LinkedIn
7 December, 2021

In ‘LinkedIn4smartphone tip 4’vertelde ik je over het schrijven van een infostuk. Niet altijd eenvoudig, maar met wat hulp gaat het best lukken! Deze keer een tip over het toevoegen …

Schermafbeelding 2021-11-05 om 13.00.18
Schrijf een goed infostuk op LinkedIn
30 November, 2021
Kies een goede kopregel voor LinkedIn
23 November, 2021

In ‘LinkedIn4smartphone tip 2’ vertelde ik je meer over je profielfoto en je achtergrondfoto op LinkedIn. Deze keer meer over het maken van een goede kopregel. De kopregel is het …

Education WordPress Theme by ThimPress. Powered by WordPress.

Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze site en onze service te optimaliseren.
Functioneel Always active
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Voorkeuren
{title} {title} {title}